Provincie NoordBrabant

 

Waarom belden ze?

Waarom ze de eerste keer hebben gebeld weten we eigenlijk al niet eens meer. Tegenwoordig bellen ze regelmatig met een leuke vraag J  

Onder andere of we konden meedenken en mee helpen met het invullen van het Festival van de Toekomst, een week waarin ontwikkelingen voor de medewerkers centraal staan.

 

Wat hebben we gedaan?

We hebben onder andere de ‘Verhalenkar’ ingezet. Hierbij komt de bijeenkomst als het ware naar je toe in plaats dat iedereen naar de bijeenkomst toe ‘moet’! Twee acteurs gingen met een op maat gemaakte trolley langs op de verschillende afdelingen. Aan de hand van een aantal meegebrachte artefacten voerden ze korte gesprekjes met medewerkers over het thema van het Festival van de Toekomst. En op deze manier werden ook de overige activiteiten van het Festival onder de aandacht gebracht.

 

Wat is er bereikt?

In ieder geval telkens veel bijzondere aandacht voor de verschillende activiteiten waar we met 'De Verhalenkar' aandacht voor vroegen. We hoorden veel verschillende geluiden; positieve berichten, zorgen, plezier en drukte. En deze geluiden hebben we elke keer ook aan de Provincie teruggegeven. Geen volledig medewerkerstevredenheidsonderzoek, maar wel een 'theatrale thermometer'. 

Wat hebben wij ervan geleerd?

Dat je, toch makkelijker dan we soms dachten, best meerdere keren dezelfde (theatrale) interventie kunt inzetten voor dezelfde groep. De verhalenkar is bij meerdere gelegenheden ‘de toren in gegaan’. Medewerkers vonden het leuk om de acteurs weer te zien en gingen het gesprek nog makkelijker aan. We hebben overigens wel iedere keer wat andere accenten geplaatst. Een beetje bijzonder moet het wel blijven.

Volgende Case

Vorige Case